mgr Zuzanna Kurtyka

mgr Zuzanna Kurtyka

neurologopeda

Wykształcenie

  • Studia licencjackie i magisterskie na kierunku logopedia, pedagogika specjalna,  Akademia Pedagogiki Specjalnej Warszawie
  • Studia podyplomowe na kierunku neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną, Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu

Kursy i szkolenia

  • „Stymulacja traktu ustno-twarzowego”
  • „Czytanie uczestniczące”
  • „Gesty GORA”
  • „Wyższe technologie w AAC”
  • „Książka do porozumiewania się – osobista pomoc”
  • „Komunikacja alternatywna i wspomagająca – wprowadzenie”
  • „Rozwój umiejętności słuchowych dziecka”
  • „Faza preoralna połykania – AAC a karmienie”
  • „Terapeuta online”
  • „Rozpoczynamy pracę z Grid 3 – pierwsze kroki w tworzeniu i edycji planszy”
  • „Modelowanie w AAC”
  • „Program BOARDMAKER w rozwijaniu komunikacji osób z trudnościami w komunikowaniusię – część I”
  • „Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt”
  • „Zachowania niepożądane u dzieci”
  • „Trening funkcjonalnej komunikacji”
  • „Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji”
  • „Warsztat relaksacji żuchwy”
  • „Ssanie kciuka – co wiemy? A czego jeszcze nie wiemy?”
  • „Tobii Communicator 5 z bazą symboli PCS”
  • „Warsztat terapeuty AAC”
  • „Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne”
  • PECS – stopień 1
  • „Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii wg standardu Szkoły Terapii Karmienia Od Pestki Do Ogryzka”
  • „Dziecięca apraksja mowy – diagnoza i terapia”
  • Warsztaty z „Nauki pisania i czytania AAC”
  • „Podstawowe zagadnienia terapii behawioralnej w pracy z dziećmi z autyzmem”
  • „VB-MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii”
  • „Jak napisać indywidualny  program terapeutyczny w oparciu o VB-MAPP?”
  • „Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń na poziomie OUN”
  • „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu”
  • „Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dziecka z zaburzeniami w komunikacji językowej cz. 1”
  • Warsztaty: Narzędzie M-CHAT-R/F
  • „Terapia PNF w dysfunkcjach wewnętrzno- i zewnętrzno-oralnych”
  • „Makaton” (stopień 1)”
  • „Dyzartria wyzwaniem logopedy – terapeuty”
  • „Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością”
  • „C-eye i eyefeel w neurorehabilitacji i komunikacji stopień I”
  • „Książka? Tak! Ale jak to zrobić??! (szkolenie z zakresu AAC dotyczące budowania Książki do komunikacji)”
  • „Fizjowidzenie – terapia widzenia”
  • „Praksja oralna i kinestezja artykulacyjna”
  • „Wspomaganie karmienia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym”
  • „Ssanie kciuka okiem neurologopedy”
  • „Staw skroniowo-żuchwowy i mięśnie żucia”
  • „Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii zgodnie z podejściem Esther de Ru”
  • „Terapia miofunkcjonalna w praktyce”
  • „Kompleksowa diagnostyka i terapia dysfagii u dorosłych i dzieci”
  • „Jak planować proces wspierania rozwoju komunikacji użytkowników AAC?”
  • „Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi”
  • „ Migdałki w praktyce logopedycznej – praca z pacjentem przed i po zabiegu”
  • „Parafunkcje w obrębie narządu żucia – strategie terapeutyczne”
  • „Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej”
  • „Ankyloglosja – praktycznie”
  • „ Podstawy ortodoncji dla logopedów” (w trakcie szkolenia)

Doświadczenie

Doświadczenie zawodowe zbierałam w Ośrodku Wczesnej interwencji dla Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną na ul. Pilickiej w Warszawie, w Niepublicznym Żłobku i Przedszkolu „Zielona Akademia” w podwarszawskim Wierzbinie, przedszkolu terapeutycznym dla dzieci z autyzmem „Małe Kajtki” oraz w przedszkolu terapeutycznym i szkole specjalnej Fundacji Scolar. Stale poszerzam swoją wiedzę biorąc udział w kursach, warsztatach a także uczestnicząc w AACowej grupie wsparcia.

Zainteresowania

W wolnych chwilach lubię spędzać czas z dobrą książką, szukać i słuchać ciekawej muzyki, jeździć na rowerze lub rolkach. Od kilku miesięcy uczę się rękodzieła m.in. wyplatać makramy a także wyszywać ozdoby haftem płaskim. Wspólnie z bliskimi często gramy w gry planszowe, jeździmy na mniejsze i większe wycieczki.