mgr Paulina Wiśniewska

mgr Paulina Wiśniewska

psycholog

Wykształcenie

  • Studia magisterskie na kierunku psychologia, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania
  • Studia podyplomowe interdyscyplinarne, kwalifikacyjne z pedagogiki specjalnej z zakresu wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz opieki nad małym dzieckiem, Akademia Pedagogiki Specjalnej
  • Studia podyplomowe, Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Uczelnia Nauk Społecznych

Kursy i szkolenia

  • Studium AAC – roczne (Monika Jerzyk)
  • Szkolenie podstawowe PECS
  • Rozwijanie Kluczowych Umiejętności Komunikacyjnych (PECS)
  • III-modułowe szkolenie “Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?”
  • Szkolenie podstawowe MAKATON
  • Szkolenie zaawansowane MAKATON
  • Szkolenie dodatkowe – Zabawy z MAKATONEM
  • Szkolenie dodatkowe – Metodyka w MAKATONIE
  • AAC – Wspomagające i Alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się (Alina Smyczek)
  • Model aktywny w strategiach komunikacyjnych i w zabawie (Monika Jerzyk)
  • Mamy tablet i program do AAC. Co dalej? O nauce używania elektronicznych narzędzi do porozumiewania się
  • Wspomaganie rozwoju komunikacji i języka małego dziecka poprzez wczesne wprowadzanie strategii AAC
  • Jak uczyć czytania i pisania dzieci niemówiące? – AAC i strategie nauki czytania i pisania we wczesnej interwencji, przedszkolu i szkole
  • Przygotowanie małych użytkowników AAC do czytania i pisania
  • VB-MAPP: Ocena umiejętności i planowanie terapii
  • Podejście Verbal Behavior (VB) i zastosowanie narzędzia VB-MAPP w terapii trudności komunikacyjnych u dzieci o zaburzonym rozwoju
  • Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami w rozwoju – uczenie nowych umiejętności/ praca nad zachowaniami kontekstowo nieodpowiednimi
  • Terapia ręki
  • Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o PTR
  • Samoświadomość – podstawa motywacji każdego człowieka (Prodeste)
  • Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka (Jacek Kielin)
  • Narzędzia i kompetencje użyteczne w procesie współpracy z rodzicami (Monika Jerzyk)
  • Trener Umiejętności Społecznych Dzieci i Młodzieży (Fundacja Savant)
  • Skala Inteligencji Stanford Binet 5

Doświadczenie

Doświadczenie w pracy z pacjentami zdobywałam w czasie praktyk, staży i superwizji, a także 10 lat pracy w przedszkolu terapeutycznym Fundacji SYNAPSIS. Nieustannie poszerzam swoją wiedzę, biorąc aktywny udział w kursach, szkoleniach, konferencjach, a przede wszystkim stale się superwizując u Angeliki Łasochy i Moniki Jerzyk.

Zainteresowania

Jestem niepoprawną kawoszką. Uwielbiam czytać książki i dzielić się recenzjami z innymi. Kocham żeglarstwo i mogłabym zostać „Mazurską piratką”. W domu zawsze czeka na mnie kot o imieniu Piksel. Dla relaksu lubię także układać puzzle i wszelkie aktywności rękodzielnicze. Odpoczynek i dbałość o siebie są bardzo ważnym elementem mojego życia, co jest mało popularne w dzisiejszych czasach. Jestem po kursie Uważności MBLC i Compassion CBLC, które mocno przyczyniły się do zmiany jakości każdego dnia. Marzy mi się podróż do Korei Południowej.