mgr Ewelina Mystkowska

mgr Ewelina Mystkowska

logopeda

Wykształcenie

  • Studia licencjackie i magisterskie na kierunku logopedia z fonoaudiologią, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
  • Studia licencjackie na kierunku filologia angielska, Uniwersytet w Białymstoku
  • Studia podyplomowe na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Instytut Studiów Podyplomowych w Warszawie
  • Kwalifikacje zawodowe na kierunku protetyk słuchu, Centrum Zawodów Medycznych i Społecznych – Szkoła Policealna Województwa Podlaskiego w Białymstoku

Kursy i szkolenia

  • Kurs kwalifikacyjny pedagogiczny
  • Kurs Systemu Językowo-Migowego (poziom podstawowy)
  • Kurs Systemu Językowo-Migowego (poziom średnio zaawansowany)
  • AAC we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
  • C-Eye i eyefeel w neurorehabilitacji i komunikacji
  • Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (APD) a trudności w procesie komunikacji i uczenia się
  • Ruch Rozwijający wg Veroniki Sherborne (poziom I)
  • Diagnoza i terapia autyzmu – poziom podstawowy
  • Logorytmika – ruch słuch słowo.
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia: diagnoza –terapia – masaż
  • Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD – test diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka
  • Zaburzenia rozwoju mowy na tle zespołów genetycznych
  • Terapia sygmatyzmu międzyzębowego
  • Terapia sygmatyzmu bocznego
  • Szkolenie z zakresu terapii widzenia
  • Konsultant C-Eye – AssisTech
  • Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi problemami w nauce – Szkolny Program Interwencyjny Sally Goddard Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP
  • Terapia manualna w logopedii
  • Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
  • Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®
  • Alternatywne metody komunikacji w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie
  • Praca z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną – niezbędnik oligofrenopedagoga
  • Zabawy językowe wspierające naukę czytania
  • TUS dla dzieci w wieku przedszkolnym
  • TUS dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera
  • TUS w indywidualnej pracy terapeutycznej
  • Komunikacja przez zabawę
  • AAC w komunikacji wspomagającej i alternatywnej z dzieckiem zASD
  • Przestrzeń terapeutyczna dla dzieci z ASD
  • Pomoce terapeutyczne dla dzieci z ASD
  • Czy to autyzm? – cykl szkoleń dotyczących diagnozy oraz ścieżki edukacyjnej dzieci z ASD
  • Zespoły otępienne: diagnoza i terapia zaburzeń językowych i komunikacyjnych
  • Diagnoza zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie
  • Zabawy muzyczne dla małych i dużych
  • Diagnoza odruchów oralnych u noworodków i niemowląt
  • Połykanie i pozycja spoczynkowa języka

Doświadczenie

Doświadczenie w pracy z dziećmi i dorosłymi zdobywałam już w trakcie studiów jako wolontariusz oraz podczas licznych praktyk zawodowych. Dodatkowo aktywnie uczestniczyłam w konferencjach naukowych oraz akcjach charytatywnych na rzecz dzieci z niepełnosprawnością. Pracowałam jako logopeda m.in. w poradni dla osób z autyzmem lub innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz w szkole specjalnej. Stale dokształcam się i podnoszę swoje kwalifikacje, aby efektywnie pomagać swoim pacjentom.

Zainteresowania

Prywatnie jestem miłośniczką górskich wędrówek oraz dobrego jedzenia. Uwielbiam czytać książki, nie tylko te naukowe, ale przede wszystkim kryminały i thrillery.