mgr Aleksandra Skibowska

mgr Aleksandra Skibowska

logopeda, neurologopeda

pedagog specjalny o specjalności logopeda, neurologopeda

Wykształcenie

  • Studia podyplomowe z zakresu neurologopedii, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
  • Studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność logopedia, Akademia Pedagogiki Specjalnej

Kursy i szkolenia

  • Stymulacje mechanizmów lewopółkulowych w zakresie usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
  • Makaton I stopień
  • Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy w zakresie wczesnej opieki logopedycznej
  • Strategie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego wg koncepcji NDT-Bobath
  • Terapia sensomotoryczna i regulacja napięcia mięśniowego obszaru ustno – twarzowego
  • AAC w zakresie wspomagającej i alternatywnej metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji
  • Diagnoza i terapia pacjentów z dysfagią
  • Szkolenie podstawowe PECS

Doświadczenie

Prowadzę terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, a co za tym idzie, dzieci z zburzeniami komunikacji językowej. Specjalizuję się w terapii dzieci z autyzmem, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchami oraz alalią. W codziennej pracy zapewniam również pomoc logopedyczną podopiecznym z innymi zaburzeniami, dzieciom z mózgowym porażeniem dziecięcym jak również z niepełnosprawnością sprzężoną.

Specjalizuję się w prowadzeniu terapii metodą krakowską. Jest to systemowa terapia funkcji poznawczych dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, której istotą jest fakt, iż opanowanie języka jest uwarunkowane poziomem funkcji intelektualnych.

Prowadzę ćwiczenia z zakresu nauki i użycia komunikacji alternatywnej/wspomagającej z użyciem znaków graficznych PCS oraz Programu Rozwoju Komunikacji MAKATON.

Zainteresowania

W codziennej pracy z dziećmi cenię sobie współpracę z rodzicami moich podopiecznych, gdyż tylko wtedy możliwe jest osiągnięcie wymiernych sukcesów w procesie terapii. Informacje zwrotne otrzymywane od rodziców dotyczące efektów prowadzonej przeze mnie terapii motywują mnie do ciągłego pogłębiania wiedzy dotyczącej logopedii.